9.4 C
Alexandroupoli
Tuesday, April 30, 2024

“ΑΜΑΝΑΤΙ” ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

Οι Τούρκοι καλπάζουν και εμείς σερνόμαστε – Η COSCO απέκτησε το 65% των μετοχών του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, στο Λιμάνι AMBARLI, στην θάλασσα του Μαρμαρά – 21 χρόνια φτιάχνουμε έργα από το 1995 – Ποιος όμως θα έλθει στο Λιμάνι μας; – Πότε θα ξεκινήσουμε;  

container2 iHOiRCFBxcjI Kumport-terminal-in-Turkey Kumport-terminal-in-Turkey2 maxresdefault-2

 

 

- Advertisement -

 

 

 

 

 

Η  ΕΛΕΥΘΕΡΗ  ΘΡΑΚΗ  δεν έχει καθόλου άδικο όταν γράφει και ξαναγράφει  για τις «χαμένες ευκαιρίες» αυτού του τόπου.

Μόνιμα γίνεται   «κακή» όταν γράφει για θέματα υπέρ των συμφερόντων του, διεκδικώντας την επίλυσή τους και καταγγέλλοντας τις  ολιγωρίες των υπευθύνων.

Επί σειρά ετών γραφούμε, επισείοντας τον κώδωνα του κινδύνου για να μη χαθεί η ανάπτυξη του λιμανιού μας εκμεταλλευόμενοι τη γεωπολιτική του θέση.

Όμως όπως δείχνουν οι εξελίξεις, μάταια …

Δυο χρόνια πριν, (βλέπε φύλλο Ε.Θ 26-9-2013), γράφαμε άρθρο με τίτλο «Το ΑSYAPORT  Ραιδεστού  απειλεί το λιμάνι μας». Στο φύλλο Ε.Θ 23-11-2013 γράφαμε «Η Ευρώπη παρακάμπτει την Αλεξανδρούπολη» και στη συνέχεια, «Η Θράκη μένει έξω από τα ευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών» Ε.Θ 24-9-2014, «Ο δρόμος του μεταξιού δεν θα περνά από τον Έβρο» Ε.Θ 31-12-2014,«Η νέα Διώρυγα του Σουέζ  μας βρίσκει πάλι ανέτοιμους» Ε.Θ 19-8-2015.

***

Ένα νέο άρθρο, του συνεργάτη μας Υποναυάρχου ΛΣ (ε.α) Παπανικολόπουλου Νικολάου, που αναφέρεται σε μια τεράστια επένδυση της COSCO σε ένα άλλο Containers Terminal στη Θάλασσα του Μαρμαρά, έρχεται – δυστυχώς – να μας επιβεβαιώσει.

***

Ακριβώς πριν από δυο χρόνια έγραφα ότι η υπόθεση με το Containers Terminal ΑSYAPORT, στη Θάλασσα του Μαρμαρά, στη «γειτονιά» μας, φέρνει στο προσκήνιο και πάλι το λιμάνι μας.

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης,  που σαν άλλο «γεφύρι της Άρτας» επί είκοσι χρόνια φτιάχνεται και ακόμα γίνεται… και όχι μόνο το λιμάνι μας άλλα και ότι …έρχονται φουρτούνες και στα άλλα λιμάνια μας και μαύρα σύννεφα στο οικονομικό επιτελείο της οποιασδήποτε αυριανής κυβέρνησης…

Δυστυχώς, από το ξέσπασμα της κρίσης, καμία κυβέρνηση δεν είχε τη βούληση να εφαρμόσει τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων που συμφωνούσε και υπέγραφε.

Ατέρμονες διαδικασίες και συνδικαλιστικές κωλυσιεργίες, δεν επέτρεψαν να ολοκληρωθεί έγκαιρα μια ορθή λιμενική πολιτική για εθνικό και οικονομικό όφελος.

Την τελευταία διετία, και αναφέρομαι αποκλειστικά στον τομέα των λιμανιών, δίπλα μας, στη Θάλασσα του Μάρμαρα, χτύπησαν τουλάχιστον τρία προειδοποιητικά καμπανάκια, αλλά κανένας υπεύθυνος στον Έβρο και την Αθήνα, δεν ανησύχησε :

(α)   Στις 16 Δεκεμβρίου 2013, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (European Bank for Reconstruction and Development – EBRD) ανακοίνωσε τη χορήγηση δανείου ύψους 92.000.000 δολαρίων για την ολοκλήρωση των έργων στο Σταθμό εμπορευματοκιβωτίων (containers terminal) του ΑSYAPORT, υπογραμμίζοντας ότι η Τουρκία συνεχίζει να βελτιώνει τις υποδομές της για να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για τη διατήρηση της ισχυρής οικονομικής ανάπτυξής της…

(β)  Στις 6 Ιουλίου 2015, το ΑSYAPORT ξεκίνησε τη λειτουργία του, υπογράφοντας συμφωνία με την MSC (Mediterranean Shipping Company) τη δεύτερη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.

(γ)   Στις 17 Σεπτεμβρίου 2015, η COSCO (China Ocean Shipping Company) μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στον πλανήτη, ανακοίνωσε ότι η θυγατρική της Cosco Pacific συνεργάστηκε με τις εταιρείες China Merchants Holding International (CMHI) και China Investment Corporation (CIC) σχηματίζοντας μια κοινοπρακτική εταιρεία η οποία, στις 16 Σεπτεμβρίου 2015, υπέγραψε συμφωνία για την απόκτηση του 65% των μετοχών του  Kumport  Terminal, μέσω του Χρηματιστηρίου της Σαγκάης, με τίμημα 940 εκατ. $.

Το Kumport Terminal, βρίσκεται στο λιμάνι Ambarli, στην βορειοδυτική ακτή της Θάλασσας του Μαρμαρά, στην ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης.

Απέχει 38 χιλιόμετρα από τα Στενά του Βοσπόρου, δίνοντας «ανάσα» σε αυτά με την περικοπή διελεύσεων από και προς την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας.

Είναι ο τρίτος μεγαλύτερος σταθμός εμπορευματοκιβωτίων στην Τουρκία.

Είναι, για να κάνουμε ένα παραλληλισμό με τα δικά μας, ότι το Ικόνιο στο λιμάνι του Πειραιά. Διαχειρίζεται ετησίως 1,84 εκατ. teu και έχει τη δυνατότητα να επεκταθεί για να χειριστεί μέχρι 3,5 εκατομμύρια teu.

Δεν θα αναφερθούμε στα εκατέρωθεν ταξίδια στην Αθήνα και το Πεκίνο υπουργών και πρωθυπουργών των δυο χωρών, την τελευταία πενταετία, αλλά μόνο σε μια βαρύνουσας σημασίας επίσκεψη.

Στην επίσκεψη του προέδρου της COSCO, στις 19 Μαΐου 2010, στον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας, Κ. Παπούλια, όπου τον ενημέρωσε για τις επενδύσεις που ενδιαφέρεται να κάνει η εταιρεία του στην Ελλάδα.

Πέντε χρόνια μετά, αυτές οι επενδύσεις, ακόμα σέρνονται… οι διαγωνισμοί τελματώνουν…τα χρονικά όρια εφαρμογής του 3ου Μνημονίου εξαντλούνται…και τα εκτελούμενα έργα στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αισίως μπήκαν στο 21ο χρόνο από την έναρξή τους (Αύγουστος 1995).

Την ώρα που στην Ελλάδα πάμε από Κυβέρνηση σε Κυβέρνηση και από εκλογές σε εκλογές.

Την ώρα που έχει ξεσπάσει «πόλεμος» για τις ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών, με επιστολές της ΟΜΥΛΕ στον πολιτικό κόσμο της χώρας και προσφυγές στο ΣτΕ, το τρίτο καμπανάκι, και πάλι μέσω Τουρκίας, δεν φαίνεται να μας ξυπνά.

Αν συνεχίσουμε έτσι, και δυστυχώς δεν διαφαίνεται κάτι διαφορετικό, θα χάσουμε το σημαντικότερο γεωστρατηγικό και οικονομικό όπλο που διαθέτουμε, τα λιμάνια μας.

Και όχι απλά θα το χάσουμε αλλά θα το έχουμε παραδώσει αμαχητί στην Τουρκία, εδραιώνοντας τη θέσης της στο παγκόσμιο εμπορικό και οικονομικό γίγνεσθαι.

Έλεος.

Υποναύαρχος ΛΣ (ε.α)

spot_img
spot_img
Tuesday, April 30, 2024

Latest News

Θα μπορούν να έχουν δεύτερη συχνότητα τα ραδιόφωνα του Έβρου

Ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, είχε συνάντηση πριν από λίγο στο Νομαρχείο Αλεξανδρούπολης με τους ιδιοκτήτες ραδιοφωνικών σταθμών...

More Articles Like This