9.4 C
Alexandroupoli
Sunday, April 28, 2024

ΣΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΑSYAPORT ΤΗΣ ΡΑΙΔΕΣΤΟΥ

Σβήνουν οι προοπτικές για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, που ήδη ξεπεράσθηκε από το λιμάνι της Ραιδεστού – Δημιουργήθηκε μέσα σε πέντε (5) χρόνια εκ του μηδενός και εγκαινιάσθηκε προχθές – Εμείς εδώ τί κάνουμε και τί περιμένουμε;

asyaport02 asya-2 asya asya-1

Στη «γειτονιά» μας, στη Θάλασσα του Μαρμαρά, στο μέσον της διαδρομής Αλεξανδρούπολη – Κωνσταντινούπολη, στη Ραιδεστό (Tekirdag) το 2010, όταν στην πατρίδα μας άρχιζε η κρίση και τα μνημόνια, η “Asyaport Liman SA” ξεκινούσε εκ του μηδενός την κατασκευή ενός σταθμού εμπορευματοκιβωτίων (containers terminal), του ΑSYAPORT.
Το 2013, πρώτη η Ε.Θ, με δυο αλλεπάλληλα άρθρα της (βλέπε φύλλα 26 και 27 Σεπτεμβρίου 2013) είχε φέρει στη δημοσιότητα το κίνδυνο εκτοπισμού του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης από το λιμάνι ΑSYAPORT στη Ραιδεστό, στο μέσον της διαδρομής Αλεξανδρούπολη – Κωνσταντινούπολη, στη Θάλασσα του Μαρμαρά.
Είχαμε γράψει μεταξύ άλλων ότι… η υπόθεση ΑSYAPORT φέρνει στο προσκήνιο και πάλι το λιμάνι μας.
Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης που σαν άλλο «γεφύρι της Άρτας» επί είκοσι χρόνια φτιάχνεται και ακόμα γίνεται… ότι …έρχονται φουρτούνες στα λιμάνια μας και μαύρα σύννεφα στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης…μήπως όταν αφυπνιστούμε και φτιάξουμε το λιμάνι μας – αν το φτιάξουμε – θα ‘ναι αργά ;
Μήπως θα μας έχουν «φάει» άλλοι στη στροφή και ας ξεκινήσαμε πρώτοι το 1995 ;
Δεν έχει κανένας ευθύνη γι αυτό ;…
Τρεις μήνες μετά, συγκεκριμένα στις 16 Δεκεμβρίου 2013, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης( European Bank for Reconstruction and Development – EBRD) ανακοίνωνε τη χορήγηση δανείου ύψους 92.000.000 δολαρίων για αυτό το λιμάνι, υπογραμμίζοντας ότι η Τουρκία συνεχίζει να βελτιώνει τις υποδομές της για να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για τη διατήρηση της ισχυρής οικονομικής ανάπτυξης της.
Αυτά γράφαμε τότε…
Τώρα, που το ΑSYAPORT ξεκίνησε τη λειτουργία του με κάθε επισημότητα (εγκαίνια την 6-7-2015 παρουσία νυν και τέως Τούρκων Υπουργών) και το πρώτο containers πλοίο ‘’ΤΟΚΥΟ’’ σημαίας Λιβερίας, Κοχ 65.483, μήκους 275 μ. πλάτους 40μ. και βυθίσματος 14,50 μ. για λογαριασμό της MSC, κατέπλευσε σε αυτό (8-7-2015) διακινώντας 10.000 TEU, εδώ στην Αλεξανδρούπολη τι περιμένουμε ;
Να μερικά από τα χαρακτηριστικά του ‘’Asyaport΄΄ για να το συγκρίνουμε με το δικό μας.
* Λειτουργεί αποκλειστικά ως «Conteiner terminal» σε έκταση 320.000 τετραγωνικών μέτρων.
* Έχει δυνατότητα διακίνησης ετησίως μέχρι και 2,5 εκατ. TEU.
* Δέχεται και τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (Super Post Panamax Containers Ship) έχοντας βύθισμα 20 μ (υπόψη ότι το μεγαλύτερο Container ship του κόσμου έχει βύθισμα 16 μ. και μεταφορική ικανότητα 16.000 TEU.
Τα μεγάλα πλοία δεν μπορούν να περάσουν τα Στενά του Βοσπόρου, καθώς αυτά εξυπηρετούν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας μέχρι 6.500 TEU.
* Έχει ήδη συμφωνία με την MSC για διακίνηση 500.000 TEU ετησίως.
Η Mediterranean Shipping Company (MSC) με έδρα τη Γενεύη, είναι παγκοσμίως η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων .
* Βρίσκεται δίπλα από την Ειδική Οικονομική Ζώνη (Ε.Ο.Ζ) Τσόρλου της Τουρκίας (περιοχή Ραιδεστού).
Η ΕΟΖ Τσόρλου είναι ένα βιομηχανικό πάρκο έκτασης 2 εκατ. τ.μ., με 170 μικρές, μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις που σε αρκετές περιπτώσεις είναι γραμμές παραγωγής μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών οι οποίες απολαμβάνουν ειδικό τελωνειακό και φορολογικό καθεστώς, καθώς για τον όγκο της παραγωγής τους, που εξάγεται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 85% εκτός της Τουρκίας, είναι εντελώς αφορολόγητες.
Την ΕΟΖ Τσόρλου την επισκέφτηκαν με πρωτοβουλία του Economic Forum of Thrace πολλά σημαίνοντα πρόσωπα και από την Αλεξανδρούπολη.
* Διαθέτει σύστημα έλεγχου εμπορευματοκιβωτίων X-Ray.
* Συνδέεται με οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο και πρόκειται να λειτουργήσει και ως Κέντρο logistics εξασφαλίζοντας απασχόληση συνολικά σε 1.200 άτομα.
* Διαθέτει πιστοποίηση διαχείρισης ενέργειας ISO 50001
* Διαθέτει πιστοποίηση περιβαλλοντικής διαχείρισης ISO 14000
* Διαθέτει ηλεκτρικές γερανογέφυρες (E-RTG), που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμων περίπου 95% ενώ μέρος της ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιείται στο λιμάνι παράγεται από τους ηλιακούς συλλέκτες.
* Τα ελαστικοφόρα οχήματά του χρησιμοποιούν υγροποιημένο φυσικό αέριο( LNG).
Πάμπολλες φόρες γράψαμε για το λιμάνι μας και πολλές φόρες κάναμε ιδιαίτερη αναφορά στη δυσχερή θέση του μετά τη δημιουργία του ΑSYAPORT στη Ραιδεστό.
Θυμίζουμε μερικούς τίτλους
* Η Ευρώπη παρακάμπτει τη Θράκη (Ε.Θ φύλλο 23-11-2013)
* Για την Ευρωπαϊκή Ένωση δεν υπάρχει λιμάνι στην Αλεξανδρούπολη (Ε.Θ φύλλο 18-9-2014)
* Η Θράκη μένει έξω από τα δίκτυα μεταφορών (Ε.Θ φύλλο 24-9-2014)
* Ο δρόμος του μεταξιού δεν θα περνά από τον Έβρο (Ε.Θ φύλλο 31-12-2014)
Χρόνια περιμέναμε την ανάπτυξη του λιμανιού και μέσα από αυτή και την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής μας, Αυτά τουλάχιστον μας υπόσχονταν με κάθε ευκαιρία, αιρετοί και μη, άρχοντες και υπεύθυνοι του τόπου μας.
Τώρα, τι έχουν να μας πουν;
Παπανικολόπουλος Νικόλαος
Υποναύαρχος ΛΣ (ε.α)

spot_img
spot_img
Sunday, April 28, 2024

Latest News

79 χρόνια «ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ»

Η παλαιότερη εφημερίδα της Θράκης, έχει γενέθλια την Δεύτερα 29 Απριλίου! - Συνεχίζει δυνατά με επαγγελματική ηθική και κοινωνική...

More Articles Like This