Πιο συγκεκριμένα, μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες αποκατάστασης – Ποια η επιβατική κίνηση μέχρι στιγμής στον Έβρο – Μέσα στο 2025, η σύνδεση Αλεξ/πολης με Θεσσαλονίκη
Το τρένο ξανασφύριξε στον Έβρο την Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2024.
Σήμερα, ένα μηνά μετά, τα σιδηροδρομικά δρομολόγια από Αλεξανδρούπολης προς Ορεστιάδα συνεχίζονται κανονικά, αν και με μειωμένη επιβατική κίνηση.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, μίλησε στο ΘΡΑΚΗ ΝΕΤ και αναφέρθηκε στην κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς και για το πώς θα επιστρέψει το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών, μετά το δυστύχημα στα Τέμπη.
Ειδικότερα, δήλωσε: «Ο ΟΣΕ έχει καθυστερήσει να δώσει το Ορεστιάδα-Ορμένιο, όμως έπρεπε να προηγηθούν κάποιες έκτακτες συντηρήσεις σε δύο άλλα τμήματα της γραμμής, οπότε αφήσαμε λίγο πίσω αυτό το χρονοδιάγραμμα. Μέχρι τις 20/12, θα έχουμε ολοκληρώσει τις εργασίες αποκατάστασης για να επεκτείνουμε την γραμμή πριν από τα Χριστούγεννα και να την δώσουμε σε κυκλοφορία μέχρι το Ορμένιο. Αυτή είναι η πρώτη μας προτεραιότητα».
Αναφορικά με την μειωμένη επιβατική κίνηση στο νομό Έβρου, ο κ. Τερεζάκης επεσήμανε: «Σε συνεννόηση με τη HELLENIC TRAIN (αυτή αποφασίζει για τα τρένα και τον αριθμό των δρομολογίων) προσπαθούμε να βρούμε τρόπο να πυκνώσουμε την κυκλοφορία, αν και είναι δύσκολο, γιατί έχουμε αρκετά στρατιωτικά τρένα στην περιοχή και έτσι δεν έχουμε αρκετά παράθυρα χρονικά για να προσθέσουμε και ένα τρίτο δρομολόγιο που θα το θέλαμε πολύ».
Η σύνδεση Αλεξανδρούπολης-Θεσσαλονίκης
Επιπλέον, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ έκανε λόγο και για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με τη Θεσσαλονίκη
«Οι εργασίες καθυστερήσαν στο κομμάτι Ορεστιάδα-Ορμένιο. Τώρα δουλεύουμε στα δύο επίμαχα σημεία, που αυτήν τη στιγμή δε μας επιτρέπουν να έχουμε απευθείας σύνδεση με Θεσσαλονίκη και είναι το κομμάτι Δήμητρα-Λευκοθέα-Φωτολίβος (αυτά τα 13 χλμ) και η γραμμή στο Παρανέστι. Σε αυτά τα δύο σημεία έχουμε αρχίσει να κάνουμε προεργασίες για αποκατάσταση και μέσα στο 2025 προγραμματίζουμε να έχουμε στα δύο τμήματα αυτά πλήρη βαριά συντήρηση, ώστε να μπορέσουμε να αποκαταστήσουμε πια τη σύνδεση με Δράμα-Ξάνθη, που σημαίνει ενώνουμε την Αλεξ/πολη με τη Θεσσαλονίκη μόλις αποκατασταθούν αυτά τα κομμάτια. Το υπόλοιπο τμήμα είναι σε πολύ καλή κατάσταση και πρέπει να γίνουν κάποιες πρόσθετες εργασίες λόγω της μη λειτουργίας όλα αυτά τα χρόνια», τόνισε ο κ. Τερεζάκης.
«Ασφαλής ο σιδηρόδρομος»
Τέλος, ο Παναγιώτης Τερεζάκης αναφέρθηκε και στο τι θα κερδίσουν όσοι ταξιδέψουν με τρένο. Πιο συγκεκριμένα, είπε: «Το τρένο αυτή τη στιγμή – που πιστεύω θα το προτιμήσουν αρκετοί – έχει ένα σοβαρό ανταγωνιστή που λέγεται Εγνατία Οδός. Δεν πιστεύω ότι μπορούμε να πιάσουμε τους χρόνους, εάν ταξιδέψει κάποιος οδικώς. Τι κερδίζει κάποιος χρησιμοποιώντας τον σιδηρόδρομο; Αρχικά, κόστος και εν συνεχεία ασφάλεια, καθώς έχουν γίνει πολλά ατυχήματα στον άξονα αυτό. Θα πρέπει να εμπεδωθεί πάντως, στο επιβατικό κοινό ότι ο σιδηρόδρομος είναι ασφαλής».
Μ.Κ.
* Μπορείτε να δείτε ολόκληρη τη συνέντευξη του Παναγιώτη Τερεζάκη στο ΘΡΑΚΗ ΝΕΤ, εδώ: