Ακούσαμε από τέσσερις διαδοχικές κυβερνήσεις για σιδηροδρομικά έργα με τα οποία συνδέονται μεταξύ τους τα λιμάνια της βόρειας Ελλάδας, δημιουργώντας μια συνεχή ροή εμπορευμάτων, ενώ ενώνονται με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας διευκολύνοντας το διασυνοριακό εμπόριο και τις μεταφορές.
Ακούσαμε για Σιδηροδρομική Εγνατία…
Ακούσαμε για έναν εναλλακτικό εμπορευματικό διάδρομο από αυτόν του Βοσπόρου.
Ακούσαμε για έργα κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης-Νέα Καρβάλη-Τοξότες και αναβάθμιση της γραμμής Αλεξανδρούπολης-Ορμένιο που θα αλλάξουν το τοπίο στις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές και θα αναβαθμίσουν γεωπολιτικά ολόκληρη της περιοχή της Βόρειας Ελλάδας.
Ακούσαμε για αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, ηλεκτροκίνηση και διπλή γραμμή.
Ακούσαμε ότι τα έργα αυτά εντάσσονται στο διασυνοριακό project Ελλάδας-Βουλγαρίας «Sea2Sea», που προβλέπει ουσιαστικά την ανάπτυξη ενός ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού διαδρόμου, συνδέοντας τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης με τα αντίστοιχα της Μαύρης Θάλασσας (Μπουργκάς και Βάρνα) και του Δούναβη (Ρούσε).
Ακούσαμε ότι η σιδηροδρομική παράκαμψη του Βοσπόρου θα αναβαθμίσει τον αναπτυξιακό ρόλο της Βόρειας Ελλάδας, δημιουργώντας έναν νέο σημαντικό εμπορευματικό διάδρομο στην Ευρώπη.
Ακούσαμε ότι το έργο αναβάθμισης με διπλασιασμό της υπάρχουσας διασυνοριακής γραμμής, στο τμήμα από Αλεξανδρούπολη μέχρι Ορμένιο μήκους 176 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 1.08 δις ευρώ, αποτελεί ένα στρατηγικής σημασίας έργο, που βελτιώνει τις διασυνοριακές συνδέσεις με τη Βουλγαρία στο Ορμένιο και με την Τουρκία στο Πύθιο.
Ότι η αναβάθμιση αυτή ενισχύει τόσο την εμπορευματική όσο και την επιβατική κίνηση, καθώς η γραμμή θα μπορεί να λειτουργεί και για προαστιακή εξυπηρέτηση των περιοχών, κατά μήκος του ποταμού Έβρου.
Δεν ακούσαμε καθόλου για το πιο υποβαθμισμένο σιδηροδρομικό τμήμα από τους Τοξότες μέχρι την Αλεξανδρούπολη, ωσάν να είναι ένα ανύπαρκτο κενό που δεν θα αναβαθμιστεί καθόλου ή δεν θα εξυπηρετείται με τρένα, αλλά με λεωφορεία του ΟΣΕ.
Πρόσφατα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας δήλωσε ότι λόγω της απορρόφησης κονδυλίων για την αποκατάσταση των ζημιών της Θεσσαλίας, απομακρύνεται το αρχικό σχέδιο για διπλή γραμμή και ηλεκτροκίνηση στο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο.
Συγκεκριμένα, αυτή η γραμμή, ως διπλή θα κόστιζε 1,08 δις ευρώ. Προς το παρόν κει ελέω… Daniel (καταστροφικών πλημμυρών Θεσσαλίας) είμαστε σε αναζήτηση κονδυλίων. Ενώ ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΟΣΕ, Χρήστος Παληός, δήλωσε ότι για την αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής Γραμμής Αλεξανδρούπολης-Ορμενίου, μήκους 176 χλμ. με προϋπολογισμό 700 εκ. τον Οκτώβριο, η χώρα θα υποβάλλει νέο φάκελο για τη χρηματοδότηση του έργου από ευρωπαϊκό πρόγραμμα.
Στην παρούσα φάση, στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών επιχειρούν να βρούνε κονδύλια για τη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο .
Δηλαδή οι προηγούμενες μεγαλόστομες διακηρύξεις-υποσχέσεις πνίγηκαν στα νερά της Θεσσαλίας, όπου ο πρωθυπουργός υποσχέθηκε να διατεθούν 3 δις ευρώ για την αποκατάσταση των ζημιών.
Δηλαδή ο Έβρος δεν καταστράφηκε από την πυρκαγιά που για 17 ημέρες έκαψε 1 εκατ. στρέμματα δασικές εκτάσεις, δενδρώδεις καλλιέργειες, κτηνοτροφικές και μελισσοκομικές επιχειρήσεις, ακόμα και σπίτια.
Δηλαδή θα θυσιαστεί για άλλη μια φορά ο Έβρος; Δεν μπορούν να αποκατασταθούν ταυτόχρονα η Θεσσαλία και ο Έβρος; Για τον Έβρο είμαστε ακόμα στην αναζήτηση κονδυλίων;
Δηλαδή ο σιδηρόδρομος Αλεξανδρούπολης-Σβίλενγκραντ στο απώτερο μέλλον;
Δηλαδή για σιδηρόδρομο ακούμε και σιδηρόδρομο δεν βλέπουμε…
Παναγιώτης Κουσίδης