Η Hellenic Seaplanes καταθέτει τον φάκελο στο αρμόδιο υπουργείο – Η γραφειοκρατία καθυστερεί επενδύσεις 140 εκατ. ευρώ σε όλη τη χώρα – «Η Ελλάδα μπορεί να γίνει η Μέκκα των υδροπλάνων», δηλώνει ο επικεφαλής της εταιρείας Ν. Χαραλάμπους – Συνδέσεις και με Τουρκία
Μέσα στο Μάρτιο η Hellenic Seaplanes Α.Ε., τεχνικός σύμβουλος του ΟΛΘ, θα καταθέσει στην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Μεταφορών τον φάκελο για την αδειοδότηση υδατοδρομίου στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενώ παράλληλα προωθεί τις ενέργειες, ώστε σε συνεργασία με κατά τόπους φορείς διαχείρισης λιμένων, να δημιουργήσει ένα δίκτυο υδατοδρομίων στη βόρειο Ελλάδα.
«Εκτιμούσαμε ότι τον Μάιο του 2015 και εφόσον είχαμε έγκαιρα τις αδειοδοτήσεις, θα θέταμε σε λειτουργία τα πρώτα υδατοδρόμια σε Βόλο, Αλλόνησο, Σκόπελο αλλά και Σκύρο, ξεκινώντας επίσης και πτήσεις charter σε Τήνο και Πάτμο.
Οι εξελίξεις των τελευταίων μηνών έφεραν καθυστερήσεις, αυτό όμως δεν αλλάζει τα σχέδια της Hellenic Seaplanes που αφορούν στη δημιουργία και λειτουργία 100 υδατοδρομίων και την προμήθεια 20 υδροπλάνων, στην πρώτη φάση ανάπτυξης της εταιρείας μας», δήλωσε o πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, Nικόλας Χαραλάμπους.
Όπως είπε ο κ. Χαραλάμπους, μέτοχος και ο ίδιος της Hellenic Seaplanes, το επενδυτικό σχέδιο της εταιρείας που για την πρώτη φάση ανάπτυξης έχει προϋπολογίσει επενδύσεις ύψους περίπου 140 εκατ. ευρώ, υποστηρίζουν Ελλαδίτες και Κύπριοι επιχειρηματίες, αμερικανικό fund που διαχειρίζεται στόλο αεροσκαφών, ιταλική κατασκευαστική εταιρεία όπως και επενδυτική εταιρεία του Λονδίνου.
«Η παρούσα κατάσταση της οικονομικής αστάθειας και όλη η φιλολογία περί ενδεχόμενης εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ, βάζει τους επενδυτές σε μία στάση αναμονής», σημειώνει για να προσθέσει, όμως, ότι η Hellenic Seaplanes δημιουργήθηκε πριν δύο χρόνια, δηλαδή σε περιβάλλον κρίσης για την ελληνική οικονομία και οπωσδήποτε είναι σταθερά προσηλωμένη στην υλοποίηση του στόχου της.
Η εταιρεία βλέπει μακριά καθώς, όπως υπογραμμίζει ο κ. Χαραλάμπους, «η Ελλάδα μπορεί να γίνει η Μέκκα των υδροπλάνων».
Έχει ήδη αρχίσει τις διαδικασίες δημιουργίας 13 υδατοδρομίων σε νησιά και παραθαλάσσιες περιοχές, μέσω ιδιωτικής επένδυσης, επιπλέον 7 σε λίμνες (τις περισσότερες στη Βόρειο Ελλάδα), ενώ λειτουργεί και σαν τεχνικός σύμβουλος αδειοδότησης για 5 υδατοδρόμια, συμπεριλαμβανομένου του υδατοδρομίου της Θεσσαλονίκης.
«Στη Θεσσαλονίκη, προβλέπεται από την πρόταση, η δημιουργία υδατοδρομίου 4 θέσεων.
Το έργο θα κατασκευάσει η ΟΛΘ ΑΕ, η οποία προφανώς θα αναζητήσει, μέσω διαγωνισμού, ανάδοχο που θα αναλάβει τη λειτουργία του υδατοδρομίου, κάτι που βεβαίως θα ενδιαφέρει τη Hellenic Seaplanes», είπε ο κ. Χαραλάμπους.
Η Ηellenic Seaplanes, βλέπει τη λειτουργία υδατοδρομίου στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο ενός δικτύου με πολλούς προορισμούς.
Έτσι, κινείται για τη δημιουργία 3 υδατοδρομίων στη Χαλκιδική – σε Ν. Μουδανιά, Ουρανούπολη και Νικήτη- σε Καβάλα, Θάσο και Αλεξανδρούπολη, με scheduled αλλά και charter πτήσεις.
«Η δημιουργία και λειτουργία μεγάλων πολυτελών ξενοδοχειακών συγκροτημάτων στη Χαλκιδική μας δείχνει ότι μπορούν να λειτουργήσουν και ιδιωτικά υδατοδρόμια», τόνισε ο CEO της Hellenic Seaplanes.
Σε αυτό το σχεδιασμό η εταιρεία εντάσσει και συνδέσεις με λίμνες της βόρειας Ελλάδας, στους νομούς Κοζάνης, Σερρών, Φλώρινας και Ιωαννίνων.
Η κατασκευή ενός υδατοδρομίου δεν απαιτεί ούτε μεγάλα κεφάλαια, ούτε πολύ χρόνο.
Το κόστος ενός υδατοδρομίου είναι στις 100.000- 150.000 ευρώ και ο χρόνος κατασκευής δεν ξεπερνάει τον ενάμισι μήνα.
«Η ανάπτυξη δικτύου υδατοδρομίων σκοντάφτει τρόπον τινά στο μεγάλο χρόνο που απαιτείται για τις αδειοδοτήσεις.
Για την έκδοση αδείας, ο σχετικός φάκελος πρέπει να περάσει από 14 υπηρεσίες. Σε ό,τι δε αφορά στο ύψος της επένδυσης, το μεγαλύτερο κόστος αφορά στην προμήθεια των σκαφών καθώς ένα νέο υδροπλάνο κοστίζει 7-7,5 εκατ.ευρώ».
H Hellenic Seaplanes υποστηρίζει ότι από τη στιγμή που θα δημιουργηθεί και θα αρχίσει να λειτουργεί το υδατοδρόμιο Θεσσαλονίκης, στην επόμενη 5ετία, αυτό θα μπορούσε να πάρει χαρακτήρα μητροπολιτικό, με συνδέσεις με προορισμούς στην Τουρκία, καθώς και σε άλλες όμορες χώρες.
Σε αυτή τη φάση, η εταιρεία, που κατασκευάζει την πρώτη τεχνική της βάση στη Χαλκίδα και ετοιμάζεται για την επόμενη στη Κυλλήνη, έχει ένα ιδιόκτητο υδροπλάνο σταθμευμένο στη Κωπαΐδα και τρία μισθωμένα που βρίσκονται στη Γερμανία.
Το όφελος που θα υπάρξει από τη λειτουργία δικτύου υδατοδρομίων για τον τουρισμό, αλλά και την εξυπηρέτηση των κατοίκων νησιωτικών περιοχών, είναι τόσο προφανές που καταντά αυταπόδεικτο.
Άννη Καρολίδου